ТЫДЗЕНЬ НУЛЯВОГА ТРАЎМАТЫЗМУ
Прынцыпамі правядзення мерапрыемстваў Тыдня нулявога траўматызму з'яўляюцца:
прыярытэт жыцця работніка і яго здароўе;
забеспячэнне належных мер па рэалізацыі патрабаванняў Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 сакавіка 2004г №1 "Аб мерах па ўмацаванні грамадскай бяспекі і дысцыпліны", Дэкрэта Прэзідэнта РБ ад 15 снежня 2014 №5 " аб узмацненні патрабаванняў да кіруючых кадраў і работнікаў арганізацый»;
адказнасць кіраўнікоў і кожнага работніка за бяспеку і выкананне патрабаванняў па ахове працы;
ўцягванне работнікаў у забеспячэнне бяспечных умоў і аховы працы;
ацэнка і кіраванне рызыкамі на вытворчасці;
навучанне і інфармаванне работнікаў па пытаннях аховы працы.
няшчасныя выпадкі на вытворчасці і прафесійныя захворванні не перадвызначаныя лёсам і не з'яўляюцца непазбежнымі: у іх заўсёды ёсць прычыны.
"Vision Zero" або "нулявы Траўматызм" –гэта новы падыход да арганізацыі прафілактыкі, які аб'ядноўвае тры напрамкі-бяспека, гігіену працы і дабрабыт работнікаў на ўсіх узроўнях вытворчасці.
У мэтах развіцця культуры бяспекі і гігіены працы, у адпаведнасці з канцэпцыяй «Vision Zero», МАСО распрацавала практычны інструмент кіравання, захаванне якога можа дазволіць знізіць вытворчы траўматызм да мінімуму.
Прынцыпамі правядзення мерапрыемстваў у РБУПП " фабрыка мастацкіх вырабаў»
Тыдні нулявога траўматызму з 05 верасня па 09 верасня 2022 года з'яўляюцца:
- прыярытэт жыцця работніка і яго здароўе;
- забеспячэнне кантролю за выкананнем службовымі асобамі і работнікамі абавязкаў, вызначаных заканадаўствам, а таксама прыняцце належных мер па рэалізацыі патрабаванняў Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 сакавіка 2004г. №1 "Аб мерах па ўмацаванні грамадскай бяспекі і дысцыпліны", Дэкрэта Прэзідэнта РБ ад 15 снежня №5 " аб узмацненні патрабаванняў да кіруючых кадраў і работнікаў арганізацый»;
- адказнасць кіраўнікоў і кожнага работніка за бяспеку і выкананне патрабаванняў па ахове працы;
- уцягванне работнікаў у забеспячэнне бяспечных умоў і аховы працы;
- ацэнка і кіраванне рызыкамі на вытворчасці;
- навучанне і інфармаванне работнікаў па пытаннях аховы працы;
- клапаціцца аб асабістай бяспецы і асабістым здароўе, а таксама пра бяспеку навакольных у працэсе выканання работ або падчас знаходжання на тэрыторыі арганізацыі;
- забеспячэнне прапаганды бяспечных умоў працы шляхам дэманстрацыі відэафільмаў па бяспечным метадам вытворчасці работ, відэафільмы па тэматыцы «канцэпцыя «нулявога траўматызму» VISION ZERO.
Каб кожны работнік установы клапаціўся аб сабе, роўна як і аб сваіх калегах. "Адзін за ўсіх, усе за аднаго"»
КАНЦЭПЦЫЯ "НУЛЯВОЙ ТРАЎМАТЫЗМ" (VISION ZERO)
У СІСТЭМЕ КІРАВАННЯ АХОВЫ ПРАЦЫ
1.Канцэпцыя "нулявы траўматызм" (Vision Zero) распрацавана міжнароднай асацыяцыяй сацыяльнага забеспячэння (МАСО) і прадстаўлена ў г.Сінгапуры 4 верасня 2017 г. на XXI Сусветным кангрэсе па бяспецы і гігіене працы.
Канцэпцыя "нулявы траўматызм" (Vision Zero) змяшчае практычны інструмент кіравання. Такім інструментам З'яўляецца Кіраўніцтва па рэалізацыі Канцэпцыі Vision Zero, якое ўключае сем "залатых правілаў", рэалізацыя якіх будзе спрыяць наймальніку ў зніжэнні паказчыкаў вытворчага траўматызму і прафесійнай захворвання.
Правіла № 1 "Стаць лідэрам - паказаць прыхільнасць прынцыпам" (далей - Правіла № 1).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь" Аб ахове працы " наймальнік нясе абавязкі па забеспячэнні аховы працы работнікаў, у тым ліку:
па забеспячэнню на кожным працоўным месцы ўмовы працы, якія адпавядаюць патрабаванням па ахове працы;
па прыняцці лакальных прававых актаў, якія змяшчаюць патрабаванні па ахове працы;
па прапагандзе і ўкараненню перадавога вопыту бяспечных метадаў і прыемаў працы і супрацоўніцтва з работнікамі, іх прадстаўнікамі ў галіне аховы працы.
Рэалізацыя правілы № 1 дасягаецца шляхам:
асабістага ўдзелу наймальніка ў правядзенні дзён аховы працы;
ўключэння пытанняў стану ўмоў і аховы працы ў парадку нарад, якія праводзяцца з кіраўніком арганізацыі з заслухоўваннем кіраўнікоў структурных падраздзяленняў аб стане аховы працы ў структурных падраздзяленнях арганізацыі.
Правіла № 2" выяўляць пагрозы - кантраляваць рызыкі " (далей - правіла № 2).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь" Аб ахове працы " наймальнік нясе абавязкі:
- па ажыццяўленню кантролю за захаваннем заканадаўства аб ахове працы работнікамі;
- па ажыццяўленні кантролю за ўзроўнямі і канцэнтрацыямі шкодных вытворчых фактараў.
Рэалізацыя правілы № 2 дасягаецца шляхам:
стварэння службы аховы працы, ўвядзення ў штат пасады спецыяліста па ахове працы або ўскладання адпаведных абавязкаў па ахове працы на ўпаўнаважаная службовая асоба або прыцягнення юрыдычнай асобы (індывідуальнага прадпрымальніка), акрэдытаванага на аказанне паслуг у галіне аховы працы;
прызначэння службовых асоб, адказных за арганізацыю аховы працы і ажыццяўленне кантролю за выкананнем работнікамі патрабаванняў па ахове працы ў арганізацыі і структурных падраздзяленнях, а таксама пры выкананні асобных відаў работ;
правядзення атэстацыі працоўных месцаў па ўмовах працы; перыядычных (на працягу працоўнай дзейнасці) абавязковых медыцынскіх аглядаў працуючых, занятых на работах, дзе ў адпаведнасці з заканадаўствам ёсць неабходнасць у прафесійным адборы, а таксама пазачарговых медыцынскіх аглядаў працуючых пры пагаршэнні стану іх здароўя, аглядаў;
арганізацыі расследавання няшчасных выпадкаў на вытворчасці;
ажыццяўлення кантролю за выкананнем работнікамі патрабаванняў па ахове працы.
Правіла № 3 "вызначаць мэты-распрацоўваць праграмы" (далей - Правіла № 3).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь" Аб ахове працы " наймальнік нясе абавязкі:
- па забеспячэнні бяспекі пры эксплуатацыі тэрыторыі, будынкаў (памяшканняў), збудаванняў, абсталявання, вядзенні тэхналагічных працэсаў і ўжыванні ў вытворчасці матэрыялаў, хімічных рэчываў, а таксама кантролі за выкарыстаннем і правільным ужываннем сродкаў індывідуальнай абароны і сродкаў калектыўнай абароны;
- па ўжыванні мер па прадухіленні аварыйных сітуацый, захаванню жыцця і здароўя працуючых пры ўзнікненні такіх сітуацый, аказанні пацярпелым пры няшчасных выпадках на вытворчасці неабходнай дапамогі, іх дастаўцы ў арганізацыю аховы здароўя.
Рэалізацыя правілы № 3 дасягаецца шляхам:
распрацоўкі планаў мерапрыемстваў па ахове працы; па паляпшэнню ўмоў працы на рабочых месцах са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы;
выдзялення ў неабходных аб'ёмах фінансавых сродкаў, абсталявання і матэрыялаў для ажыццяўлення мерапрыемстваў па паляпшэнню ўмоў і аховы працы, прадугледжаных калектыўным дагаворам, пагадненнямі, планамі мерапрыемстваў па ахове працы, па паляпшэнню ўмоў працы на працоўных месцах са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы.
Правіла № 4" стварыць сістэму бяспекі і гігіены працы - дасягнуць высокага ўзроўню арганізацыі " (далей - правіла № 4).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязак па распрацоўцы, укараненню і падтрыманню функцыянавання сістэмы кіравання аховай працы, якая забяспечвае ідэнтыфікацыю небяспекі, ацэнку прафесійных рызык, вызначэнне мер кіравання прафесійнымі рызыкамі і аналіз іх выніковасці, распрацоўцы і рэалізацыі мерапрыемстваў па паляпшэнню ўмоў і аховы працы.
Рэалізацыя правілы № 4 дасягаецца шляхам:
ўкаранення сістэм кіравання аховай працы;
забеспячэння наяўнасці нарматыўных прававых актаў, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў па пытаннях умоў і аховы працы, сфера дзеяння якіх распаўсюджваецца на арганізацыю, і лакальных прававых актаў па пытаннях умоў і аховы працы;
выканання патрабаванняў (прадпісанняў) кантралюючых (наглядных органаў) у устаноўленыя тэрміны;
сістэматычнага інфармавання работнікаў аб стане ўмоў і аховы працы на рабочых месцах, існуючым рызыцы пашкоджанні здароўя.
Правіла № 5 "забяспечваць бяспеку і гігіену на працоўных месцах пры працы са станкамі і абсталяваннем"
(далей - Правілы № 5).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь" Аб ахове працы " наймальнік нясе абавязак:
- па забеспячэнню на кожным працоўным месцы ўмовы працы, якія адпавядаюць патрабаванням па ахове працы;
- па забеспячэнню рэжыму працы і адпачынку работнікаў, устаноўленага заканадаўствам, калектыўным дагаворам, пагадненнем, працоўным дагаворам;
- па прыняцці лакальных прававых актаў па пытаннях умоў і аховы працы;
- па забеспячэнню правядзення атэстацыі рабочых месцаў па ўмовах працы;
- па арганізацыі ў адпаведнасці з усталяванымі нормамі санітарна-бытавога забеспячэння медыцынскага абслугоўвання работнікаў.
Рэалізацыя правілы № 5 дасягаецца шляхам:
забеспячэння работнікаў спецыяльнай вопраткай і спецыяльным абуткам і іншымі сродкамі індывідуальнай абароны;
забеспячэння работнікаў змываць і абясшкоджваць сродкамі;
правядзення выпрабаванняў і праверак спраўнасці сродкаў індывідуальнай абароны;
нанясення на вытворчае абсталяванне, органы кіравання і кантролю, элементы канструкцый, камунікацый і на іншыя аб'екты сігнальных кветак і знакаў бяспекі;
механізацыі і аўтаматызацыі тэхналагічных працэсаў;
забеспячэння бяспекі пры эксплуатацыі тэрыторыі, капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў, абсталявання, вядзенні тэхналагічных працэсаў і прымяненні ў вытворчасці матэрыялаў, хімічных рэчываў.
Правіла № 6" павышаць кваліфікацыю - развіваць прафесійныя навыкі " (далей - правіла № 6).
У адпаведнасці з артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" наймальнік нясе абавязак па ажыццяўленні навучання, стажыроўкі, інструктажу і праверкі ведаў работнікаў па пытаннях аховы працы.
Артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь" Аб ахове працы " ўстаноўлена, што дзяржава забяспечвае падрыхтоўку спецыялістаў па ахове працы ва ўстановах адукацыі. Навучанне па пытаннях аховы працы праводзіцца пры падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы, павышэнні кваліфікацыі, на навучальных курсах. Наймальнік аказвае садзейнічанне ў навучанні па пытаннях аховы працы грамадскіх інспектараў па ахове працы прафсаюзаў, упаўнаважаных асоб па ахове працы работнікаў арганізацыі.
Рэалізацыя правілы № 6 дасягаецца шляхам:
правядзення інструктажаў па пытаннях аховы працы (ўступнага, першаснага інструктажаў на працоўным месцы, паўторнага, пазапланавага, мэтавага);
навучання па пытаннях аховы працы працуюць пры падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы, павышэнні кваліфікацыі, на курсах дадатковай адукацыі дарослых.
Правіла № 7 "Інвеставаць у кадры - матываваць шляхам удзелу" (далей - Правіла № 7).
У адпаведнасці з артыкулам 11 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" работнік мае права на асабісты ўдзел ці ўдзел праз свайго прадстаўніка ў разглядзе пытанняў, звязаных з забеспячэннем бяспечных умоваў працы, правядзенні органамі, упаўнаважанымі на ажыццяўленне кантролю (нагляду), ва ўстаноўленым парадку праверак выканання заканадаўства аб ахове працы на яго працоўным месцы, расследаванні таго, што адбылося з ім няшчаснага выпадку на вытворчасці і (або) яго прафесійнага захворвання.
У адпаведнасці з артыкулам 19 Закона Рэспублікі Беларусь" Аб ахове працы " працуючы абавязаны:
- выконваць патрабаванні па ахове працы, а таксама правілы паводзін на тэрыторыі арганізацыі, у вытворчых, дапаможных і бытавых памяшканнях;
- клапаціцца аб асабістай бяспецы і асабістым здароўе, а таксама пра бяспеку навакольных у працэсе выканання работ або падчас знаходжання на тэрыторыі арганізацыі;
- аказваць садзейнічанне і супрацоўнічаць з наймальнікам у справе забеспячэння здаровых і бяспечных умоў працы, неадкладна паведамляць свайго непасрэднага кіраўніка ці іншага ўпаўнаважанага службовай асобы наймальніка аб няспраўнасці абсталявання, інструмента, прыстасаванняў, транспартных сродкаў, сродкаў абароны, аб пагаршэнні стану свайго здароўя.
Рэалізацыя правілы № 7 дасягаецца шляхам:
правядзення аглядаў-конкурсаў на лепшую арганізацыю работы па ахове працы сярод структурных падраздзяленняў, іншых аглядаў-конкурсаў, накіраваных на прапаганду бяспечных умоў працы;
маральнага і матэрыяльнага заахвочвання работнікаў за забеспячэнне аховы працы.